Po naročilu g. Miha Kača, sem si pri njem ogledal
gigantsko monumentalno parkovno plastiko Mamuta, pretehtal materiale in
druge elemente njenega nastajanja ter jo ocenil, kakor sledi.
Avtor Miha Kač: Mamut
-
Leto nastanka oz. dokončanje skulpture 2008.
-
Mešana tehnika iz materialov: lesonit, les,
poliuretan,stiropor, armatura, cement, kremenčev pesek, palmina
vlakna in barva.
-
Signature ni.
-
Mere: višina 405 cm, širina 640 cm.
-
Glede na to, da je plastika nova je seveda
odlično ohranjena.
-
Avtorja ( po osnovnem profilu finomehanik, ki
se je doslej ukvarjal tudi z elektrotehniko in strojništvom in že od
otroštva s kiparstvom) je k izbiri nenavadne snovi nagnila ideja, ob
sedemstoletnici odkritja fosilnih ostankov mamuta pri Kamniku
obeležiti ta dogodek z umetniškimi sredstvi.
-
To je v njegovem dosedanjem kiparskem opusu
daleč največja skulptura, izjemno zahtevno delo, katerega priprava
in izvedba je vsebovala mnoge in predvsem raznovrstne informacije in
tehnične - delovne inovacije. Izdelava skulpture je potekala dobro
leto s skoraj dvojnim številom delovnih ur.
-
V vseh fazah je avtor skrbno primerjal zasnovo
in izvedbo anatomije živali po osteoloških ostankih in
prirodoslovnih ugotovitvah, z mnogimi posvetovanji z ustreznimi
strokovnjaki. Na teh osnovah in z lastno vizijo je oblikoval
gigantsko skulpturo Mamuta, skoraj natanko v naravnih (povprečnih)
merah živali.
-
Skulptura naj bi, po avtorjevi zamisli in
sugestiji, stala nekako na mestu nekdanje osteološke najdbe - ali
tik ob njem in funkcionirala kot pomnik, plastična umetnina in
prvovrstna turistična zanimivost, da o njeni morebitni pedagoški
vlogi ne govorimo.
-
Skulptura deluje ekspresivno - dinamično, tako
v kretnji (zlasti glave), kot v izrazu oči. Kombinacija
monumentalnih mer, iluzije naravnosti in vtisa živosti daje kipu
krepak izraz s toliko vsebovanimi osebnimi - avtorskimi
značilnostmi, da ga zlahka uvrstimo v kategorijo plastične
umetnosti.
Upoštevaje vse navedeno (idejo, ure izdelave,
materiale, delovno - tehnične inovacije ter končni vtis) in še ceno
odlivanja v bron, potrebnega za postavitev na prosto, sodim, da je
končna vrednost obravnavane skulpture na našem tovrstnem (spomeniškem)
trgu plastičnih umetnin vsaj...
Ljubljana, 3.10.2008
Janez Mesesnel
sodni izvedenec za umetnine
|